Rasa
Lidé
Jak už to bývá, lidé se vyznačují největší rozmanitostí a jsou nejrozšířenější. Těžko je jednotně definovat - spíš než rasa je pro každého člověka určující původ, postavení a povolání. Říká se, že kdysi dávno přišli ze severu, z Par Vollen. Od té doby vznikly i zanikly mnohé lidské říše, další se proměnily v jiné. Nejstarší přetrvávající lidskou civilizací zůstává Tevinterské Impérium. Lidé jsou všestranní a nesourodí; jediným víceméně sjednocujícím prvkem je víra v Tvůrce a Zpěv Světla.
Znaky: lidé vypadají jako... lidé. Kostým dle osobnosti.
Dálští elfové
Minulost. Ta je žene i živí, po ní hladoví, po ní pátrají. Vědomí ztráty tak obrovské, že kdyby vůči němu neotupěli, zabilo by je to. Dálští elfové putují krajem sdruženi do izolovaných klanů. Žijí kočovným životem, živí se lovem, sběrem a občasným obchodem. Lidem se povětšinou vyhýbají. Dřímá v nich pýcha a hořkost; jejich říše byla před tisíci let vrcholem světa. Někteří Dálští ji touží obnovit, ač přesně neví, co by obnovovali - jiní už chtějí zapomenout a nalézt své místo v současnosti.
Znaky: dlouhé špičaté uši (můžeme zapůjčit), tetování vallaslin, kostým obecně v loveckém/zálesáckém stylu.
Elfové z Odluk
Oběti útlaku, chudoby, otroctví a úpadku. Dávno pozbyli jakékoli nadřazenosti či výjimečnosti; pohlíží se na ně jako na nižší rasu. Staletí otroctví v Tevinteru a Pád Dolin jejich postavení nepomohly. Žijí v odlukách měst ve špíně a nedostatku, pracují většinou jako sluhové, často sklouznou ke zločinu. Z jejich kultury a tradic mnoho nezbylo. Není divu, že mnoho městských elfů svůj původ zahodí a začnou bojovat jen sami za sebe, aby se dostali alespoň na úroveň lidí.
Znaky: dlouhé špičaté uši (můžeme zapůjčit), chudší kostým.
Trpaslíci
Nevysocí, mohutní, vousatí, sveřepí a odolní vůči mnoha věcem včetně magie a alkoholu. Jejich civilizaci poznamenala Nákaza šířící se z hlubin, zbývají jen dva podzemní městské státy. Mnoho trpasličích rodin se přesunulo na povrch, ač se tím zřekli práva vrátit se 'domů'. Díky řemeslným dovednostem, selskému rozumu a dlouholeté obchodní tradici bývají na povrchu váženými obchodníky, řemeslníky a podnikateli a snadno zapadnou do lidské společnosti. Oproti tomu jejich zbývající podzemní města stojí na staletích přísných tradic a jsou odolná a neměnná jako Kámen sám.
Znaky: mohutná nižší postava; záliba v sekerách, kladivech a řemeslech; muži plnovous.
Qunari
Qunari jsou ve skutečnosti příbuzní kossithů, rohatých poloobrů s šedou pletí. Termín ‘qunari’ vlastně označuje všechny, kteří přijali filosofii Qun - a to může být libovolná rasa. Qun přináší řád a předurčuje úděl každému členovi společnosti. Vyžaduje naprostou poslušnost - na oplátku přináší jistotu a smysl. Qunari vidí Thedas jako prohnilý kontinent plný úpadku a chaosu, volající po vykoupení řádem a jistotou Qunu. Mimo jejich domovinu se pohybují většinou jen odpadlíci Qunu - Tal-Vashoth - nebo agenti vysoce postavených Ben-Hassrath. Nadprůměrná osobní disciplína dělá z qunari extrémně nebezpečné protivníky.
Znaky (pro qunari původní rasy): nadprůměrná výška, bílé vlasy, podivné oči; šedý, nahnědlý nebo namodralý odstín kůže; rohy nebo pahýly rohů.
Jiné
Pokud znáte hry, víte, že se tam vyskytují postavy, které tak docela nezapadají do žádné ze zmíněných kategorií. Kristoff, Anders, Wynne, Corypheus, Solas, Cole, Witherfang a Swiftrunner jsou jen někteří z nich. Pokud tedy máte nějaký speciální nápad ohledně rasy nebo její modifikace, neváhejte to probrat s organizátory - osobní invence je vítána, zvlášť pokud přímo využije pestrých možností světa Dragon Age.