Povolání
Základní povolání je nutné si vybrat, specializace už jsou volitelné. Předem nebudou dané žádné pravidlové výhody pro jednotlivé specializace, budeme je do hry vnášet až na přání hráčů - nebojte se říct si o ně. Je také možné, že konkrétní specializace se naučíte až během hry, a tedy výhody získáte až později, nebudete je mít do začátku.
Specializace by měly primárně sloužit k dotvoření postavy a jako vodítko pro vaše RP.
Bojovník
Zocelení peklem bitevní vřavy, mistři boje tváří v tvář. Bojovníci jsou páteří každé armády, klíčovým prvkem každého ozbrojeného konfliktu. Stojí v první linii proti hlavnímu náporu nepřítele, upoutávají jeho pozornost a vytvářejí bariéru, zpoza které létají smrtící salvy či prší oheň. Jsou odolní a schopní smést nepřítele zdrcujícími útoky, proti kterým obstojí jen málokdo. Nejsou však jen bezduchými stroji na zabíjení - bojovníci se mohou zdokonalovat v některé z mnoha specializací, která nejlépe poslouží jejich životnímu poslání.
Hrdina
Pouhá přítomnost hrdiny na bitevním poli dokáže povzbudit a inspirovat. Hrdinové vedou, aniž by udávali rozkazy; jejich činy a přesvědčení jsou příkladem všem ostatním; jejich vytrvalost a nasazení děsí nepřítele. Tváří v tvář hrdinovi protivník zapomene, za co bojoval, a propadá beznaději. Ti, kdo hrdinu následují, naopak naději nalézají. Jsou zosobněním ideálů, za které má smysl bojovat, i když se vše zdá ztraceno.
Stratég
Zkušeným okem hodnotí situaci a získává výhody užitím efektivní taktiky a vhodného stylu boje pro danou situaci. Jeho rozhodnutí a rozkazy udávají podobu střetu. Jeho místo je v mezeře v linii; před bezbrannými či raněnými; nebo na křídle, které drtí formaci nepřítele. Všímavost, účinnost a schopnost dělat přesně to, co je zrovna potřeba: to definuje stratéga.
Templář
Jsou ozbrojenou paží Církve. Jejich posláním je ctít základní Andrastiánské učení a dohlížet na jeho dodržování. “Magie existuje, aby lidem mohla být k užitku - nikdy jim nesmí vládnout.” Templáři jsou od útlého věku vychováváni v klášteře a vedeni k víře a nadlidské disciplíně. Jejich bojové dovednosti jsou zaměřené proti magii a doplněny schopností magii narušit, oslabit či zcela eliminovat. Templáři jsou elitní lovci renegádů a jeden z nejmocnějších nástrojů Církve.
Berserkr
Umění vědět, kdy v boji rozbít okovy sebeovládání. Berserkři používají adrenalin a nepříčetný vztek jako hnací sílu. Stávají se nezastavitelnými; málokdo s nimi udrží krok. Každý padlý nepřítel jim dodává energii. Umění vědět, kdy smršť hněvu uklidnit, jim ovšem často chybí - berserkři jsou po boji většinou těžce ranění a vyčerpaní, protože adrenalin je hnal za hranice sil.
Ničitel
Živí se hrůzou a bolestí. Ničitel bojuje krutě a krvavě, se sadistickým potěšením. Neomezuje se ale jen na bolest nepřátel - čím více krve proleje on sám, tím nebezpečnějším a krutějším se stává. Jiní by tak blízko smrti sípěli na zemi - fatálně raněný ničitel je ale smrtící. Své schopnosti údajně získávají pitím dračí krve; jaktože je ta jedovatá tekutina nezabije zůstává záhadou.
Zbraňová Specializace
Bojovníci se mohou specializovat na libovolnou zbraň či zbraňovou kombinaci. Štítaři například využívají stabilnějšího a pomalejšího stylu boje, defenzíva převažuje nad útočností - s chutí ale používají štítu i jako beranidla. Bojovníci, kteří preferují ofenzívu, zpravidla volí obouruční zbraně, které jim dají pádnost, dosah a potenciál působit jednorázová, fatální zranění - platí za to větší zranitelností.
Agent
Posláním agentů není v první řadě boj - ačkoli podcenit je v ozbrojeném střetu bude vaší poslední chybou. Agent boj přizpůsobuje svému poslání a stylu života - může to být šipka letící ze stínů; může to být úsměv a nůž do ledvin; může to být smečka vlků, která přijde na zavolání. Agenti ovládají velkou škálu praktických dovedností a vždy přemýšlí, než zaútočí. Bývají vychytralí, zrádní, rychlí a umí si poradit v každé situaci. Není ale agent jako agent - pokud chcete některého z nich pochopit, musíte vědět, co je zač.
Vrah
Antivanské Vrány jsou světově proslulý cech vrahů - šeptá se, že ve skutečnosti vládnou Antivě. Vrány své vrahy kupují jako malé děti a trénují v kolektivu, kde vládne zákon silnějšího. Jejich vrazi jsou díky tomu zocelení, smrtící a prosti slabosti v jakékoli podobě. Jed, zlato, zbraně, smrt a sex jsou jediné hodnoty, které chápou a uznávají. Nezajímá je boj jako takový - jejich posláním je boji předejít nebo ho co nejrychlejí ukončit, a to smrtí cílové osoby.
Bard
"Bard musí znát historii, aby se vyvaroval jejího opakování. Vypráví příběhy, ale není jejich součástí. Dívá se, ale zůstává mimo scény, které sleduje. Probouzí vášeň v druhých - svou vlastní však drží pod zámkem.” Bardi jsou neodmyslitelnou součástí Orlesiánské kultury. Pěvci, baviči - a zároveň špióni a agenti šlechty; výkonná moc všech dvorních intrik. Ztělesnění šarmu, přitažlivosti - a všímavosti. Dokáží být středem pozornosti natolik, že publikum nevnímá nic jiného; dokáží projít davem bez povšimnutí. Ovládají umění smrti, lásky i zrady s přirozeností až děsivou.
Šermíř
Rádi stojí ve středu pozornosti, rádi se předvádí a vychutnávají si čistou eleganci šermířského umění. Tradice má původ v Orlais (kde jinde) v duelech o rytířskou čest či přízeň žen. Do světa se ale rozšířila jako umění rychle, efektivně a s grácií eliminovat konkrétního nepřítele. Šermíři preferují jednu delší čepel, zpravidla lehkou šavli nebo rapír.
Hraničář
Schopní zvědi, stopaři a zálesáci. Hraničáři jsou nepostradatelnou součástí jakékoli výpravy, která se pohybuje divočinou. Umí číst stopy, komunikovat se zvěří a ptáky a pohybovat se krajinou bez povšimnutí. Kde se jiní chvějí zimou a trpí hlady, hraničář si poradí a zařídí pohodlí. Říká se, že pokud se dostane do úzkých, divoká zvířata mu přijdou na pomoc.
Záškodník
Potměšilí mizerové; mistři ran pod pás a špinavých triků. Když nadšeně vykřiknou: “Mám nápad!”, jejich přátelé se rozprchnou hledaje úkryt. Zároveň geniální kutilové a vynalézaví sabotéři. Pasti, zámky, granáty, nášlapné miny; diverze a nepříjemnosti. Ve chvíli, kdy se protivník dusí, nevidí, nohy má zamotané v ostnatém drátu a hoří mu vlasy, ztěží si všimne nože, co mu letí do zad.
Zbraňová Specializace
Agenti se mohou specializovat na libovolnou zbraň či zbraňovou kombinaci. Dvě čepele - hbitost a elegance. Agenti, kteří preferují boj na blízko, volí krátké, lehké zbraně a na jejich stylu je cosi osobního. Ve chvíli, kdy se oběti díváte do očí nebo jí dýcháte na krk, tomu snad ani nemůže být jinak. Na druhou stranu, zabíjet z bezpečné vzdálenosti je také praktická dovednost. Ať už využívá terénu, diverze nebo tmy, agent se střelnou zbraní má schopnost porazit nepřítele, který by jej při boji tváří v tvář zadupal do země.
Mág
Někteří tomu říkají dar, jiní prokletí. Být mágem znamená být narozen se schopností vnímat a manipulovat syrovou energii prýštící z Úniku přímo do mágovy bytosti. Znamená to také být obětí nedůvěry, strachu, nenávisti a útlaku. Magie je nebezpečná a lze jí zneužít. Každý mág žije s rizikem posednutí. Magii lze ale používat i k účelům praktickým a užitečným. Mágové nosí bojové hole k usměrnění svých kouzel - a také pro případ, že je třeba něco přetáhnout po hlavě. Existuje mnoho různých zaměření, do jejichž studia a praxe se mág může ponořit.
Elementy
Ovládání přírodních sil a přírodních zákonů - oheň a led, blesky a zemětřesení; běžné prvky světa okolo nás mění v ničivou entitu.
Entropie
Iluze, zmatení, chaos. Mág se učí ohýbat, proplétat a trhat nitky pravděpodobnosti - a hrát si tak s myslí protivníků.
Tvoření
Umění žádat o pomoc laskavé duchy Úniku a díky nim léčit, chránit, dodávat sílu a rušit nepřátelskou magii. Přes dobré úmysly se na tyto mágy hledí s nedůvěrou - jako na kohokoli, kdo komunikuje s bytostmi Úniku.
Krev
V krvi je energie samotného života. To dělá z magie Krve jednu z nejmocnějších a nejpronásledovanějších škol. Její principy jsou povětšinou nepochopené, častěji se používá k zesílení běžných kouzel nad hranice běžných možností. Mágové Krve prý umí i přímo ovládat mysl druhých.
Boj
Dávné a téměř zapomenuté umění přetvářet magickou energii ve zbroj, zbraň či tělesné vlastnosti. Z mága se tak stává bojovník, jehož síla nepramení z těla, ale z mysli.
Prastará
Prastará elfí magie je umění, které předávají Opatrovníci dálských klanů svým učedníkům. Zbytky dávné moudrosti a moci elfů, obohacené o praktickou přírodní magii.