Bootcamp LARP

Do příchodu na tvrz zbývá

Povolání

Základní povolání je nutné si vybrat, specializace už jsou volitelné. Předem nebudou dané žádné pravidlové výhody pro jednotlivé specializace, budeme je do hry vnášet až na přání hráčů - nebojte se říct si o ně. Je také možné, že konkrétní specializace se naučíte až během hry, a tedy výhody získáte až později, nebudete je mít do začátku.

Specializace by měly primárně sloužit k dotvoření postavy a jako vodítko pro vaše RP.

Bojovník

Zocelení peklem bitevní vřavy, mistři boje tváří v tvář. Bojovníci jsou páteří každé armády, klíčovým prvkem každého ozbrojeného konfliktu. Stojí v první linii proti hlavnímu náporu nepřítele, upoutávají jeho pozornost a vytvářejí bariéru, zpoza které létají smrtící salvy či prší oheň. Jsou odolní a schopní smést nepřítele zdrcujícími útoky, proti kterým obstojí jen málokdo. Nejsou však jen bezduchými stroji na zabíjení - bojovníci se mohou zdokonalovat v některé z mnoha specializací, která nejlépe poslouží jejich životnímu poslání.

Hrdina

Pouhá přítomnost hrdiny na bitevním poli dokáže povzbudit a inspirovat. Hrdinové vedou, aniž by udávali rozkazy; jejich činy a přesvědčení jsou příkladem všem ostatním; jejich vytrvalost a nasazení děsí nepřítele. Tváří v tvář hrdinovi protivník zapomene, za co bojoval, a propadá beznaději. Ti, kdo hrdinu následují, naopak naději nalézají. Jsou zosobněním ideálů, za které má smysl bojovat, i když se vše zdá ztraceno.

Stratég

Zkušeným okem hodnotí situaci a získává výhody užitím efektivní taktiky a vhodného stylu boje pro danou situaci. Jeho rozhodnutí a rozkazy udávají podobu střetu. Jeho místo je v mezeře v linii; před bezbrannými či raněnými; nebo na křídle, které drtí formaci nepřítele. Všímavost, účinnost a schopnost dělat přesně to, co je zrovna potřeba: to definuje stratéga.

Templář

Jsou ozbrojenou paží Církve. Jejich posláním je ctít základní Andrastiánské učení a dohlížet na jeho dodržování. “Magie existuje, aby lidem mohla být k užitku - nikdy jim nesmí vládnout.” Templáři jsou od útlého věku vychováváni v klášteře a vedeni k víře a nadlidské disciplíně. Jejich bojové dovednosti jsou zaměřené proti magii a doplněny schopností magii narušit, oslabit či zcela eliminovat. Templáři jsou elitní lovci renegádů a jeden z nejmocnějších nástrojů Církve.

Berserkr

Umění vědět, kdy v boji rozbít okovy sebeovládání. Berserkři používají adrenalin a nepříčetný vztek jako hnací sílu. Stávají se nezastavitelnými; málokdo s nimi udrží krok. Každý padlý nepřítel jim dodává energii. Umění vědět, kdy smršť hněvu uklidnit, jim ovšem často chybí - berserkři jsou po boji většinou těžce ranění a vyčerpaní, protože adrenalin je hnal za hranice sil.

Ničitel

Živí se hrůzou a bolestí. Ničitel bojuje krutě a krvavě, se sadistickým potěšením. Neomezuje se ale jen na bolest nepřátel - čím více krve proleje on sám, tím nebezpečnějším a krutějším se stává. Jiní by tak blízko smrti sípěli na zemi - fatálně raněný ničitel je ale smrtící. Své schopnosti údajně získávají pitím dračí krve; jaktože je ta jedovatá tekutina nezabije zůstává záhadou.

Zbraňová Specializace

Bojovníci se mohou specializovat na libovolnou zbraň či zbraňovou kombinaci. Štítaři například využívají stabilnějšího a pomalejšího stylu boje, defenzíva převažuje nad útočností - s chutí ale používají štítu i jako beranidla. Bojovníci, kteří preferují ofenzívu, zpravidla volí obouruční zbraně, které jim dají pádnost, dosah a potenciál působit jednorázová, fatální zranění - platí za to větší zranitelností.

Agent

Posláním agentů není v první řadě boj - ačkoli podcenit je v ozbrojeném střetu bude vaší poslední chybou. Agent boj přizpůsobuje svému poslání a stylu života - může to být šipka letící ze stínů; může to být úsměv a nůž do ledvin; může to být smečka vlků, která přijde na zavolání. Agenti ovládají velkou škálu praktických dovedností a vždy přemýšlí, než zaútočí. Bývají vychytralí, zrádní, rychlí a umí si poradit v každé situaci. Není ale agent jako agent - pokud chcete některého z nich pochopit, musíte vědět, co je zač.

Vrah

Antivanské Vrány jsou světově proslulý cech vrahů - šeptá se, že ve skutečnosti vládnou Antivě. Vrány své vrahy kupují jako malé děti a trénují v kolektivu, kde vládne zákon silnějšího. Jejich vrazi jsou díky tomu zocelení, smrtící a prosti slabosti v jakékoli podobě. Jed, zlato, zbraně, smrt a sex jsou jediné hodnoty, které chápou a uznávají. Nezajímá je boj jako takový - jejich posláním je boji předejít nebo ho co nejrychlejí ukončit, a to smrtí cílové osoby.

Bard

"Bard musí znát historii, aby se vyvaroval jejího opakování. Vypráví příběhy, ale není jejich součástí. Dívá se, ale zůstává mimo scény, které sleduje. Probouzí vášeň v druhých - svou vlastní však drží pod zámkem.” Bardi jsou neodmyslitelnou součástí Orlesiánské kultury. Pěvci, baviči - a zároveň špióni a agenti šlechty; výkonná moc všech dvorních intrik. Ztělesnění šarmu, přitažlivosti - a všímavosti. Dokáží být středem pozornosti natolik, že publikum nevnímá nic jiného; dokáží projít davem bez povšimnutí. Ovládají umění smrti, lásky i zrady s přirozeností až děsivou.

Šermíř

Rádi stojí ve středu pozornosti, rádi se předvádí a vychutnávají si čistou eleganci šermířského umění. Tradice má původ v Orlais (kde jinde) v duelech o rytířskou čest či přízeň žen. Do světa se ale rozšířila jako umění rychle, efektivně a s grácií eliminovat konkrétního nepřítele. Šermíři preferují jednu delší čepel, zpravidla lehkou šavli nebo rapír.

Hraničář

Schopní zvědi, stopaři a zálesáci. Hraničáři jsou nepostradatelnou součástí jakékoli výpravy, která se pohybuje divočinou. Umí číst stopy, komunikovat se zvěří a ptáky a pohybovat se krajinou bez povšimnutí. Kde se jiní chvějí zimou a trpí hlady, hraničář si poradí a zařídí pohodlí. Říká se, že pokud se dostane do úzkých, divoká zvířata mu přijdou na pomoc.

Záškodník

Potměšilí mizerové; mistři ran pod pás a špinavých triků. Když nadšeně vykřiknou: “Mám nápad!”, jejich přátelé se rozprchnou hledaje úkryt. Zároveň geniální kutilové a vynalézaví sabotéři. Pasti, zámky, granáty, nášlapné miny; diverze a nepříjemnosti. Ve chvíli, kdy se protivník dusí, nevidí, nohy má zamotané v ostnatém drátu a hoří mu vlasy, ztěží si všimne nože, co mu letí do zad.

Zbraňová Specializace

Agenti se mohou specializovat na libovolnou zbraň či zbraňovou kombinaci. Dvě čepele - hbitost a elegance. Agenti, kteří preferují boj na blízko, volí krátké, lehké zbraně a na jejich stylu je cosi osobního. Ve chvíli, kdy se oběti díváte do očí nebo jí dýcháte na krk, tomu snad ani nemůže být jinak. Na druhou stranu, zabíjet z bezpečné vzdálenosti je také praktická dovednost. Ať už využívá terénu, diverze nebo tmy, agent se střelnou zbraní má schopnost porazit nepřítele, který by jej při boji tváří v tvář zadupal do země.

Mág

Někteří tomu říkají dar, jiní prokletí. Být mágem znamená být narozen se schopností vnímat a manipulovat syrovou energii prýštící z Úniku přímo do mágovy bytosti. Znamená to také být obětí nedůvěry, strachu, nenávisti a útlaku. Magie je nebezpečná a lze jí zneužít. Každý mág žije s rizikem posednutí. Magii lze ale používat i k účelům praktickým a užitečným. Mágové nosí bojové hole k usměrnění svých kouzel - a také pro případ, že je třeba něco přetáhnout po hlavě. Existuje mnoho různých zaměření, do jejichž studia a praxe se mág může ponořit.

Elementy

Ovládání přírodních sil a přírodních zákonů - oheň a led, blesky a zemětřesení; běžné prvky světa okolo nás mění v ničivou entitu.

Entropie

Iluze, zmatení, chaos. Mág se učí ohýbat, proplétat a trhat nitky pravděpodobnosti - a hrát si tak s myslí protivníků.

Tvoření

Umění žádat o pomoc laskavé duchy Úniku a díky nim léčit, chránit, dodávat sílu a rušit nepřátelskou magii. Přes dobré úmysly se na tyto mágy hledí s nedůvěrou - jako na kohokoli, kdo komunikuje s bytostmi Úniku.

Krev

V krvi je energie samotného života. To dělá z magie Krve jednu z nejmocnějších a nejpronásledovanějších škol. Její principy jsou povětšinou nepochopené, častěji se používá k zesílení běžných kouzel nad hranice běžných možností. Mágové Krve prý umí i přímo ovládat mysl druhých.

Boj

Dávné a téměř zapomenuté umění přetvářet magickou energii ve zbroj, zbraň či tělesné vlastnosti. Z mága se tak stává bojovník, jehož síla nepramení z těla, ale z mysli.

Prastará

Prastará elfí magie je umění, které předávají Opatrovníci dálských klanů svým učedníkům. Zbytky dávné moudrosti a moci elfů, obohacené o praktickou přírodní magii.

zpět na postavy