Bootcamp LARP

Do příchodu na tvrz zbývá

Osobnost

Minulost

Je třeba zamyslet se nad původem a osobní historií vaší postavy. V jaké zemi se narodila, do jaké rodiny a do jaké společenské vrstvy; v jakém prostředí se pohybovala a jaká dělala rozhodnutí; jaké události a jaké osoby ji během života ovlivnily nebo inspirovaly. Jinými slovy, načrtněte stručně cestu, kterou si během života vaše postava prošla. Je možné, že globální události ve světě ji významně ovlivnily; je možné, že ji minuly bez povšimnutí. Vaše minulost by měla logicky vyústit v to, že se nyní nacházíte v táboře Šedých v roli, kterou plánujete hrát.

Uvítáme jak postavy využívající bohatou historii a místopis světa, tak i postavy poměrně generické. Pokud budete mít zájem, se zasazením postavy do světa pomůžeme. Pokud svět moc neznáte a vymyslíte si něco, co do něj dle našeho názoru nepatří nebo tak úplně nesedí, mějte prosím trpělivost s našimi komentáři a upravte ji tak, aby zapadala. Pro anglicky mluvící je dobrý zdroj o světě herní wikipedie Dragon Age.

Povaha

Povaha vaší postavy se přímo promítne do vašeho každodenního RP a bude to prvek postavy, který se nejčastěji projeví. Volte tedy prosím něco, co zvládnete několik dní v kuse hrát. Pokud jste nemluvný introvert, nevolte postavu extrovertního baviče. Z vlastní zkušenosti je dobré si v rámci povahy nastavit nějakou výzvu - zkusit si hrát něco, co není tak úplně vaší přirozeností - ale zároveň se držet povahových rysů, které vám nejsou úplně cizí. Vybočovat jen ve vybraných aspektech chování, ať si zkusíte něco nového, ale přitom máte pevný základ, na kterém fungovat.

Zamyslete se také nad tím, jak volba povahy ovlivní váš zážitek ze hry. Pokud si toužíte pořádně zabojovat, není dobré hrát zbabělce. Pokud toužíte objevovat okolí a luštit záhady a glyfy, není dobré hrát líného a hloupého. Pokud chcete hodně interagovat se spoluhráči, není dobré hrát mlčenlivého samotáře. Pokud při tvorbě postavy zavnímáme, že vám tam vznikl konflikt tohoto typu, samozřejmě vás na to upozorníme.

Zajímavosti

Každý z nás má nějaké osobní zvláštnosti, kterými se vyznačujeme. Podivné zvyky, legrační vzorce chování, zvláštní záliby, oblíbené předměty, hluboko zakořeněný strach... Doplňte svou postavu o tyto drobnosti - bude působit autentičtěji. Poskytne vám to příležitost herní interakce (čekáme, že vzájemné seznamování rekrutů bude zajímavý prvek) a budete tím moci bavit sebe i spoluhráče.

Dost možná se to i přímo promítne do hry. Pokud bude vaše postava mít strach ze tmy, noční výpravy pro ni budou zkouškou odvahy. Pokud bude mít příliš pozitivní vztah k vínu či pivu, ranní rozcvičky pro ni možná budou krušná záležitost. Pokud na výpravě ztratí svou oblíbenou dýku, která pro ni má obrovskou sentimentální hodnotu, může udělat i něco tak šíleného, že se ji ještě v noci vydá sama hledat... Příběhy někdy začínají zdánlivě nepodstatným detailem.

Přízvuky

V tomto světě jasně poznáte, jestli je dotyčný z Antivy, Orlais nebo Fereldenu už podle toho, jak mluví. Můžete zkusit přízvuky používat - ve zjednodušené a zjemněné podobě (nepřehrávejte to a snažte se, aby to působilo přirozeně).

Můžete se i rozhodnout, že svůj rodilý přízvuk maskujete, protože je to praktické, a v nějakou dramatickou chvíli vám to může ujet.

Ferelden: hovorově, normálně

Orlais: spisovně, zdůrazněná/přehnaná intonace, může být lehký francouzský přízvuk

Tevinter: spisovně, často tiše; jemně zdůrazněné ostré hlásky a sykavky; nádech latiny

Antiva: hovorově, rychle; živě (ale přirozeně) intonují, může být lehký italský přízuk

Dálští: spisovně, melodicky; někdy protahují hlásky nebo přidávají přízvuk na všechny slabiky ve slově

zpět na postavy